Søk i denne bloggen

11. apr. 2016

Leve av å blogge?

Det er klart det virker fristende å leve av å blogge, når man ser på programmer som "bloggerne".
Og bloggerne selv kan jo ofte vise kun den glansede delen av jobben sin. Men hva med bakdelen? Jeg tør nesten ikke tenke på all den hetsen de mottar på daglig basis, alle de som sitter bak skjermene sine og føler de har rett til å kommentere og kritisere et annet menneske, bare fordi de deler litt av livene sine.
Det kan nok virke glamorøst å shoppe, gå på kafe, og fancy middager, og bli invitert på kjendis-happenings her og der. Men når prisen er å måtte selge privatlivet sitt, å "måtte" blottlegge seg selv til de grader for å få nok lesertall på daglig basis, nei da tror jeg at jeg trives best som anonym....

Jeg tenker med grøss og gru på barna til diverse mammabloggere der ute, som har kjøpt seg kjendisstatus på bekostning av barna sine. Tenk når disse barna vokser opp, og googler seg selv(hvem gjør vel ikke det?) eller bare går inn på bloggen til mor, og ser sin egen blottlagte barndom liggende ute på nett for alle å se. Og ikke minst om de går inn i kommentarfeltet og leser hetsen rettet mot sin egen mor... Det unner jeg ihvertfall ikke mitt barn.

Jeg stusset litt da jeg så på tv her... En blogger ytret at "jeg MÅ rekke å blogge fire ganger om dagen". FIRE???? Jeg er fornøyd om jeg rekker å legge ut noe en gang i uka. Men det er vel der forskjellen på oss ligger. Jeg har rett og slett ikke tid til å lage fire innlegg pr dag, og ikke minst opplever jeg ikke nok spennende ting til å ha noe å skrive om fire ganger i løpet av en dag! Haha...

Men det er klart, hvis det plutselig detter inn drøssevis med lesere som ønsker seg daglige oppdateringer fra livet til en travel student/småbarnsmamma/arbeidsmaur/kone/hobbyentusiast, så er det klart jeg skal legge litt mer innsats i å oppdatere daglig om bleieskift, mangel på søvn, irriterende mannfolk, og andre spennende dagligdagse observasjoner.

Fremtidig superblogger??



Ingen kommentarer: