Søk i denne bloggen

25. sep. 2012

Müslibar

I går var jeg Marit Husmor Superwoman, og fikk gjort masse!
Jeg lagde sunn mat, vasket tøy, trente OG laget müslibar. Jeg er fantastisk ass! (det skjer ikke så ofte, så da er det lov å skryte)


Jeg ville prøve meg på müsli-/energibar, for å ha noe å spise etter trening, og som mellommåltid på jobb.
Det blir dyrt i lengden å kjøpe disse i butikken, dessuten synes jeg ikke alltid de man kjøper er så gode. I tillegg inneholder de masse sukker og andre uhumskheter som jeg helst ikke vil ha i meg så mye av.



Jeg lagde bare etter hodet, og det ble faktisk godt! :)

Ingredienser:

3dl Axa 5-korn
1dl solsikkekjerner
0,5 dl gresskarfrø
0,5 dl linfrø
1 neve rosiner
0,5 neve tranebær
4 aprikoser i biter
1/2 kopp eplejuice

ca 4 ss honning

Sett ovnen på 170 grader.

Rør alle ingrediensene sammen til en klissete masse.





Hell over i en liten form, det kan være lurt å legge bakepapir i bunnen, og klapp det utover.





Stekes i ca 30-40 minutter. Pass på at det ikke blir svidd.
del opp i biter, og avkjøl i kjøleskap.



Søtt og sprøtt, velbekomme!


Jeg tenkte å bruke samme fremgangsmåte, og lage hjemmelaget müsli/frokostblanding. Stay tuned! 


Ingen kommentarer: