Søk i denne bloggen

11. apr. 2016

Nye tatoveringer

For ca to uker siden var jeg en tur hos sjefen sjøl, Jimmy Johnsen på Hellspawn custom tattoo, og fikk ordnet meg to nye tatoveringer.
Jeg har ønsket meg noe nytt ganske lenge, både generelt og i forbindelse med at jeg ble mamma, og nå fikk jeg endelig ut fingeren. Jimmy har vanligvis lang venteliste, men når han plutselig fikk noe ledig måtte det være et tegn på at det var min tur.

Kunst in action


Jeg personlig elsker tatoveringer! Men jeg er ikke spesielt fan av å tatovere navn, dato eller portretter(av mennesker som fortsatt er i live).
Så etter mye søking og googling fant jeg noe som jeg følte passet for meg. Jimmy lagde et design vi begge var fornøyd med, og etter ca tre timer i stolen gikk jeg litt blakkere, men mye lykkeligere ut igjen.
Bæreren av en vegvisir vil ikke miste retningen

Kompasset er en vegvisir, en islandsk beskyttelsesrune, og B-en er rett og slett en rune-B.
De har spesifikke betydninger som man kan slå opp, men også personlig betydning for meg.

B- Bjarkan/Berkano som betyr det å bli mor, og er bokstaven til mitt aller kjæreste.


Det viktigste å tenke på når man skal feste noe så permanent på egen kropp, burde ikke vøre økonmi eller hva andre synes og tenker. Dette er noe du skal bære resten av livet, og man bør tenke seg om både en og to og ti ganger om motivet er noe du kan stå inn for om ikke bare to, men tjue år også. Er virkelig en tribal, katten din, eller en tilfeldig delfin tatt i fylla i syden virkelig det du vil ha på kroppen resten av livet?? Hvis ja, kjør på! Hvis nei, tilbake i tenkeboksen.

Bildene er tatt mens de er helt ferske, jeg kan ta noen nye for å vise hvordan de ser ut nå etter å ha grodd litt.

Ingen kommentarer: