Søk i denne bloggen

29. aug. 2011

Studier

Jeg har lenge hatt lyst til å studere noe, men jeg vet bare ikke hva.. Vi snakker år her altså.
Jeg har ikke råd til å studere på heltid, og å studere deltid eller på nett er så sinnsykt dyrt at det har jeg også måttet slå fra meg..
Men så i dag så jeg  jo at man kan melde seg opp til enkelte fag på Blindern som privatist! Og det er jo helt genialt! Jeg har aldri fått noe særlig ut av hverken forelesninger, eller gruppeundervisning. Men har lært best på egenhånd, så det kunne jo ikke passet meg bedre..

Selvfølgelig oppdaget jeg jo dette nå som fristen nesten har gått ut, men jeg har ihvertfall gjort et forsøk.
Så i dag sendte jeg inn brevet med søknad om å gå opp til eksamen i sosant1000- innføring i sosialantropologi, som privatist.. Hurra! Både søknadsfrist, og fristen for å betale studieavgift er på torsdag. Men jeg holder fingrene krysset, og håpet oppe for at dette går fint...
Var ikke overflod av fag som var både spennende, og tillatt for privatister. Men jeg prøver dette nå i første runde og ser hvordan det går.   Hurra!

Ingen kommentarer: