Søk i denne bloggen

27. nov. 2012

Favorittbandet

Min kjære far introduserte meg i ung alder for den fantastiske musikken til Genesis. Noe jeg alltid vil være takknemlig for. Takk pappa!
Jeg hører ofte på mye forskjellig, men det er Genesis jeg alltid kommer tilbake til.
Min store drøm har alltid vært å få se de live, men ettersom de la opp på 90-tallet, er dette noe jeg har innsett at ikke kommer til å skje.

Inntil nå...

Steve Hackett, fra Genesis, har trommet sammen noen fantastiske musikere fra andre band, samt sønnen til Phil Collins, og begir seg nå ut på en Genesis Tribute turné. OG DIT SKAL JEG!!!!!
De kommer til Oslo i mai, og jeg gleder meg så vilt mye!

Det er det nærmeste jeg kommer selveste Genesis, og jeg tror helt ærlig det blir KONGE!
De skal spille musikken fra 1970-77. Altså, alle godlåtene...

Jeg tror jeg dør av lykke. Måtte mai komme fort,

Fra Billettservice' omtale:

Onsdag 22. mai 2013
Genesis Revisited 2013 World Tour
STEVE HACKETT
 
I mai neste år får vi besøk av selveste Steve Hackett, kjent som gitaristen i Genesis i gruppens klassiske prog-rock-år fra 1970 til 1977. Hackett er for tiden aktuell med det dobbelte hyllestalbumet ”Genesis Revisited II”, som inneholder hele 145 minutter med klassiske Genesis-låter fra 1970-77. På albumet har Steve fått med seg et stjernelag av musikere; fra Nik Kershaw og Neil Morse til Simon Collins (Phils sønn) og Steve Rothery (Marillion) til Steven Wilson (Porcupine Tree), Mikael Åkerfeldt (Opeth) og Roine Stolt (The Flower Kings)! Nå drar Steve Hackett og hans seks manns store band (line-up blir offentliggjort senere) på en ”Genesis Revisited”-turné, hvor heldigvis Sentrum Scene er på lista! 
www.hackettsongs.com


Billetter kan kjøpes her: http://www.billettservice.no/event/377095

Jeg vil anbefale alle å bli med! Håper vi ses. :)

Sjekk de gutta. What's not to love??

Ingen kommentarer: