Søk i denne bloggen

4. apr. 2014

Grove pannekaker- første runde

Jeg har til tider veldig lyst på pannekaker, det er jo så godt! Men Stian liker det ikke, så da blir det liksom ikke til det.
Men nå var det så mange kosthold- og treningsbloggere som la ut bilder av pannekaker, at fristelsen ble for stor.

Jeg prøver i disse dager å unngå sukker og mel, så en vanlig røre hadde ikke vært særlig optimalt.

Jeg kikket litt rundt på hva andre bruker, så litt hva jeg hadde i kjøleskapet, og dermed ble første prøverunde slik:

4 egg
2,5 dl helmelk
1 dl havregryn
0,5 dl rugmel
1 ts fiberhusk
0,5 banan
1 ts kardemomme
1 ss hvetemel

Jeg brukte stavmikser for å få den så jevn som mulig, og lot den stå over natta.
Etter gårsdagens morgenjogg var dette fantastisk godt med blåbærsyltetøy på. Mmmmmmmmm!
Total kalorimengde for røra er 815 kcal,gir ca 4-5 pannekaker.

Skal kjøpe mandelmel og teste dette. Da blir nok røra litt finere. Men gøtt var det! 

Ingen kommentarer: