Søk i denne bloggen

7. apr. 2014

Protein- sjokoladesmoothie

Etter en lang dag, med mye gåing, og som endte på en helt annen måte enn den skulle, hadde jeg fortjent noe godt.
Jeg vil som sagt prøve å unngå sukker, selv om jeg nå har kjøpt sukkererstatning. 
Men hvem trenger vel det, når det finnes så mye annet godt!

Jeg unnet meg selv, og Stian, en god og søt smoothie til "Den siste viking".

Det du trenger:

Proteinpulver med sjokoladesmak ca 2-3 scoops.  (300 kcal) 
Kokosmelk ca 1 dl (130 kcal)
En banan (125 kcal)
Frossen yoghurt/is. Jeg brukte frossen perle de lait med vanilje. (48 kcal??)
2 ts med bakekakao (20 kcal)

Jeg stoler ikke helt på disse kalorimålene, de er litt i hui og hast. Men ca kaloriinntak pr posjon smoothie blir ca 300 kcal. Litt mye, men har man vært aktiv kan man unne seg det ;)

Alt kjøres i blender til en jevn masse, server, og nyt! Kjempegodt! 
Nok til to personer. :) 



Følg meg gjerne på Insagram, brukernavn Maritfuglen. Legger ut oftere der.

Ingen kommentarer: