Søk i denne bloggen

28. sep. 2012

Hjemmelaget müsli

Jeg smakte på den yoghurtboksen med müsli fra Urtehagen(??) med nøtter og frø.
Den var god den altså, men jeg tenkte i mitt stille sinn at jeg kunne lage den bedre.

Da jeg kom hjem tok jeg utgangspunkt i energibarene jeg lagde forrige dagen, men jeg gadd ikke måle opp. Jeg bare blandet sammen på slump, og stekte i ovnen. Og det ble så utrolig godt!! Jeg skal lage trippel oppskrift neste gang.

Fremgangsmåte:

Sett ovnen på 170 grader

Ingredienser:

Axa 5-korn
linfrø
solsikkekjerner
gresskarfrø
hasselnøtter
mandler
1/2 glass vann
2 ss honning

Rør alt sammen i en bolle, og fordel i en form.
Sett i ovnen, og rør ca hvert 5-10 minutt så det ikke blir brent.
Stekes i ca 40 minutter.

La det avkjøles før du har det over i et lufttett glass.
Jeg tilsatte litt aprikoser og rosiner etterpå.

Spises for eksempel med tyrkisk yoghurt og litt syltetøy. Mums!





Ingen kommentarer: