Søk i denne bloggen

29. sep. 2011

Hva leser jeg nå?

Før så leste jeg i gjennomsnitt ca 2-3 bøker i måneden. Men etter at jeg sluttet i bokhandelen i våres, har jeg mista helt leselysta. Og det er greit. Litt trist med tanke på hvor mye jeg alltid har lest, men jeg vet at den kommer tilbake. Det er muligens en slags reaksjon på mange år blant bøker, og dermed på tide med en pause..
Så da fokuserer jeg på andre ting mens jeg venter på at leselysten returnerer.

Men, av gammel vane klarer jeg ikke å ikke ha noe å lese på heller. Så da har jeg to bøker jeg leser litt i når det passer seg slik. Jeg elsker Neil Gaiman, og synes han skriver fantastiske historier. Dette er en novellesamling, og passer bra til den smålesingen som jeg driver med nå. Han skriver historier som i utgangspunktet handler om vanlige mennesker, men som opplever de mest utrolige ting. Utrolig fengslende bøker. Min favoritt er nok Neverwhere, som handler om Londons skjulte underverden. Elsk!

Har du ikke lest neo av Gaiman enda, er det absolutt på tide..

Fear and loathing in Las Vegas har alltid vært en av mine favorittfilmer, og derfor må jeg jo også lese boka.. Syke greier altså.. To konstant rusa gærninger, som vaser rundt i Las Vegas er vel en ganske dekkende oppsummering. Hehe..  Sjekk ut filmen med Johnny Depp hvis du ikke vil lese boka... :)


Ingen kommentarer: