Søk i denne bloggen

2. feb. 2012

Veggisonsdag!

Onsdag er veggisondag  hos meg. Det er anbefalt å kutte ned på kjøttinntaket, både for helsa og dyras skyld, så dette prøver jeg å få til fast. Dessuten burde alle spise mer fisk, basta.

I går lagde jeg tunfiskbaguette, veldig lett og veldig godt.
Her er min superoppskrift:

2 grove baguetter
Litt salat
2 bokser Kong Oscar Tunfisk med tomat og basilikum ( dolphin friendly står det på boksen, hurra!)
1 sjalottløk, hakket i små biter
1 skje Frokostsalat/ en klatt majones
1 boks med mais
salt/pepper
ca 1/2 boks rømme
2 teskjeer grov sennep
pynt

Alle ingrediensene røres godt sammen i en boks eller egnet skål. Smak til med krydder.


Planen var å kutte opp paprika og sylteagurk, men jeg hadde ikke. Kan med hell kombineres med egg.

Stek baguetter, ha på evt smør og  grønn salat, og så kliner du salaten utover. Ha på evt pynt. Nyt!

Kjempegodt, og god samvittighet etterpå.

Jeg tok ikke bilde, så da rapper jeg ett i stedet.