Søk i denne bloggen

5. okt. 2012

Mat: Vegetarlasagne

I går lagde jeg vegetarlasagne, med alt av sauser fra scratch. Husmoralarm!
Jeg var så sulten at jeg glemte å ta bilde av herligheten, men her er fremgangsmåten.

Kutt opp og stek grønnsaker i en kjele. Jeg brukte aubergine, squash, løk, hvitløk og gulrot.
Krydre etter smak. Jeg hadde oppi kremet balsamicoolje, det gir en rund og fyldig smak.

Når alt er mykt, har du oppi to bokser med (økologiske) knuste tomater.
Legg lagvis med Barilla pastaplater i en ildfast form.

I en annen kjele rører du sammen en god klatt smør, ca 5 dl melk, noen skjeer hvetemel og ca 2 ts muskatnøtt. Når sausen er tykk nok, heller du den over den røde sausen og pastaplatene.

Deretter topper du det hele med ost, og steker på 200 grader i ca 30 minutter. De siste 10 minuttene stekte jeg hvitløksbaguetter til.

Nyt!


I kveld drar vi på hytta. Gleder meg sinnsykt mye! Da blir det fjelltur, peis, rødvin og bare kos. Klarer nesten ikke vente...

Fekjaløken 

Ingen kommentarer: