Søk i denne bloggen

29. mai 2012

Test av økologisk solkrem

I helga var det knallvær, og da passet det bra med en solkremtest. 
Jeg kjøpte solkremen fra Green People på Vita med solfaktor 25. Den er økologisk, miljømerket og ikke testet på dyr. Green People er egnet for vegetarianere, og inneholder kun naturlige ingredienser. Den lover også 85% økologiske ingredienser.

Solkremene fra Green People har vunnet best i test flere ganger, og jeg også er veldig fornøyd.

Konsistensen på kremen er tykkere enn jeg er vant til fra andre solkremer, men den er allikevel grei å smøre ut. Etter å ha testet den i knallsola i helga vil jeg også si at den beskytter bra. Jeg har ganske hvit, og nordisk hud som blir lett svidd, men jeg har ikke blitt solbrent.

Kremen inneholder blant annet Edelweiss, grønn te og avocado, ikke alkohol. Ingrediensene er også kjøpt via rettferdig handel. Pakningen kan resirkuleres.
Kremen er uten parfyme, og lukter "grønt"/nøytralt. Jeg personlig er ikke allergisk mot parfyme, og skulle gjerne ønske at denne kom med duft. Noe av det aller aller beste med sommeren er lukten av solvarm hud og solkrem. Men det får bare være, kremen er god for det. Jeg synes også at den ga god fukt til huden etter å ha brukt den hele dagen, huden føltes myk og god etter å ha brukt den. Jeg måtte bevisst skrubbe litt for å få den av i dusjen, så den sitter godt mens du bader vil jeg tro. -Men alltid smør etter å ha badet uansett!

Prisen ligger nok litt høyt, jeg betalte vel 239,- kroner på Vita, men det synes jeg er helt greit. Jeg kan godt betale litt ekstra for kvalitet.

Green People har også et eget merke for barn, kalt Organic children.

Terningkast 5 av 6.






Ingen kommentarer: