Søk i denne bloggen

1. juni 2012

Ananasmuffins

Jeg fant en deilig oppskrift på Vegetarbloggen som jeg bare måtte prøve ut.
Oppskriften var på Pina Colada-cupcakes, oppskriften finner du her.

Jeg endret pittelitt på den, men ikke mye. Ettersom jeg jobber med å bli motbydelig tynn, så byttet jeg ut sukkeret med sukrin. Var spent på hvordan det ble, men jeg merket absolutt ingen forskjell i smaken. Jeg er ikke egentlig så veldg glad i kokosmelk heller, så jeg la til litt vaniljeessens for å mildne kokossmaken litt.
Dessuten brukte jeg Melange, ikke vegansk smør.
Jeg ble positivt overrasket over hvor godt det ble, glasuren ble veldig god, med en mild vanilje og kokossmak. Nydelig!

Velbekomme!


Ingredienser til røre:

Varm ovnen til 175 grader, ikke varmluft! Det brukte jeg, og da ble de litt harde i toppen.

2,5 desiliter hvetemel
1 teskje bakepulver
0,5 teskje salt
1 boks ananas + juicen den ligger i (cirka 230 gram)
0,5 desiliter rapsolje
1,5 desiliter sukrin

Putt ingrediensene i en kjøkkenmaskin, rør til en jevn røre. Holder til ca 12 små muffins, eller 10 store.
Stekes i ca 25 minutter

TIPS: Jeg har muffinsformene i silikonformer, da flyter de ikke ut, men holder seg faste og fine. -Og runde.

Glasur:

Kokoskremen fra en boks kokosmelk, som har stått i kjøleskap en stund. Grav ut kremen som ligger på toppen med en skje.
ca 50 gram smør
melis etter skjønn
vaniljeessens

ha kokoskremen og smøret i kjøkkenmaskin/bolle, røres til en jevn masse
ha i en dæsj essens
spe på med melis og evt mer smør til du får en jevn og fin konsistens på glasuren.

Pynt muffinsene når de er avkjølt med glasur og ananas eller annen pynt du liker.

Nyt!