Søk i denne bloggen

22. juni 2012

Resteteppe

Jeg har et eviggående prosjekt på gang. Etter diverse strikke- og hekleprosjekter, så sitter man som kjent igjen med restegarn.
Det er som regel ikke nok igjen til store prosjekter, med det er jo greit å få brukt det også. Garn er dyrt!
Derfor lager jeg ofte "oldemorruter" av restegarnet, og en vakker dag kommer jeg nok til å ha mange nok til et stort, deilig teppe. Foreløpig har jeg vel bare 4 ruter eller noe, så det er et stykke igjen enda. 

Det er morsomt å lage forskjellige ruter, både for variasjonens del og for øvelsens skyld.
Jeg kom over denne oppskriften, og MÅ bare prøve meg på disse rutene. De var så fine!
Er spent på hvordan det fremtidige teppet kommer til å se ut, med alle mulige farger, kombinasjoner og mønstre i salig blanding.





Kanskje du også vil prøve deg på disse? Gratis oppskrift ligger på nettsiden/ravelry.

Lykke til!

Ingen kommentarer: