Søk i denne bloggen

5. juli 2012

Husmorfuglen

I går fikk jeg husmorånden over meg, det er ikke så ofte det skjer, men det hender.
For det første kom min kjære tidlig hjem, og det var en veldig hyggelig overraskelse,

Jeg hadde så lyst på fisk, men er ikke noe glad i kokt potet, så jeg lagde hasselbackpotet for første gang. Halleluja! Så godt! Mere mere mere mere!!

Så fikk jeg heklet ferdig teppet, men glemte å ta bilde. (Kommer seinere)

Etter å ha vasket kjøkkenet, og vasket/ryddet litt tøy hadde jeg fremdeles litt overskudd.
Så da lagde jeg marengs!

Det hadde jeg aldri laget(og nesten ikke spist) før, så det var morsomt å prøve noe nytt.

Oppskriften er fra bloggen ferske(n)muffins 


Først smelte sukker og eggehvite i vannbad.

Piskes sammen til blank marengsrøre

Supersmart eggeskiller fra Tupperware.

Ferdig vare prøvesmakes.

Nam, kjempegodt! Smaker litt som sjokolade-sukkerspinn. Søtt, klissete og godt!


Ingen kommentarer: