Søk i denne bloggen

8. feb. 2013

God middag, med Marit og Jamie + Bok

Det hender en gang i blant, at Jamie Oliver og slår oss sammen og lager kongemat.
Dette skjedde i dag.
Stian forlot meg til fordel for det svakere kjønn(haha), og da så jeg mitt snitt til å spise noe vegetarisk med uhørte mengder pasta og fløte. Det er det beste jeg vet, og ikke det beste Stian vet. Han vil ha kjøtt.

Jeg tok utgangspunkt i oppskriften til Jamie , på Pasta alla Genovese fra kokeboken "Alle kan lære å lage mat", med min egen vri.

Ingredienser:

tagliatelle pasta
matfløte
sopp
hvitløk
broccoli
basilikum
pesto
parmesan

Fremgangsmåte:

Kok opp en stor kjele med saltet vann.
Mens du venter på vannet, kutt opp soppen, hvitløk og broccoli i passe biter.
Når vannet koker, putt pastaen oppi og kok ca 6-8 minutter.
Nå begynner du å steke soppen og hvitløken i en panne. Når soppen er gyllen, ha oppi fløte og kok opp. Nå det er ca 2 min igjen av koketiden til pastaen, ha broccolibitene oppi så de blir myke.

(Oppskriften til Jamie inneholder egentlig potet, men det hørtes bare rart ut, så det droppet jeg og tilsatte sopp og fløte i stedet. Myye bedre enn potet. :)   )

Når pastaen er ferdig, hell av vannet, og ha fløtesoppen oppi kjelen. Tilsett to ss pesto, og parmesan etter smak. Litt salt, røre røre røre, pynte med basilikum og tadaaaa ferdig!!  Supergod pasta ala Marit og Jamie.

Enjoy!




Dagens boktips: 

Jeg har begynt å lese "Mrs. Kennedy and me" av Clint Hill. Han var Jackie Kennedys secret service agent da hun var USAs førstedame. Det er en utrolig fascinerende og interessant lesning. Både om livet som presidentfrue, og fordi Jackie Kennedy var et utrolig menneske, som berørte mange.
Boka er lettlest, og har et lett og levende språk.Man blir revet med og det er vanskeli å legge den vekk.
Kjempeinteressant lesning jeg vil anbefale alle med et snev av historieinteresse å lese!


Bilde: Amazon.com







Ingen kommentarer: