Søk i denne bloggen

21. feb. 2013

Ny favoritt: Barry M

Nytt favorittmerke!
Barry M er et britisk sminkemerke, som har holdt på siden det glade 80-tall.
De har tydeligvis hatt en kjent profil for å lage fargeglad sminke og neglelakk.

Ikke bare er merket dyrevennlig, og stolt av å aldri ha testet på dyr, men alle produktene er vegetarianske, og en del av produktene er også veganske! Det er jo supert for mange.
Prisene var ikke helt ut av det blå heller faktisk, selv i Norge.

De står på liste over dyrevennlige sminkeprodusenter hos nettsiden Naturewatch, som er noe tilsvarende PETA

Du kan lese mer på deres egen nettside HER

Jeg har testet mascaraen Lash Modeling Mascara, og jeg synes den er super!
Den gir fin lengde, passe tykkelse, har ingen ubehagelig lukt, og vippene er myke etter påføring.
Børsten er også god å bruke. Den er tynn og litt stiv, og er lett å komme til med på alle vippenehårene.
Til og med de minste vippene under øyet. Holdbarheten er god, for oss med linser også!
Den drysser ikke, og gir heller ikke pandaøyne etter en hel dag.
Jeg må ta på flere lag for å få ønsket effekt, men det må jeg alltid, uansett mascara. Har så korte vipper!

Bilde: Coverbrands.no

Jeg har også testet en eyeliner, av typen Intensive Eyeliner Pens i fargen Dark emerald.
Jeg synes det er gøy å bruke farget eyeliner innimellom, for å sprite opp hverdagssminken litt.
Det gjør veldig mye ut av seg, og krever null innsats! 
Jeg bruker ofte en lys øyenskygge som base, litt lys brunt i globalen, og så denne eyelineren.
Topp resultat, som går fort å legge på trøtte morgener.
Eyelineren trenger ikke å spisses, men skrus ut av hylsteret. Den holder godt hele dagen, og gir god farge.
Denne skal jeg ha fler av!
Bilde: Coverbrands.no




Ingen kommentarer: