Søk i denne bloggen

8. jan. 2013

Bokomtale: The Dark Heroine

En vampyrbok skrevet av Abigail Gibbs. Dette er debutboka til Abigail, som tydeligvis bare er 18 år, eller noe i den duren. Boka ble opprinnelig skrevet litt etter litt på et nettforum, hvor den fikk mange fans og så ble gitt ut i papirformat.

På siden til Amazon har den nesten utelukkende fått elsk-omtaler, og strålende kritikker, men jeg kan dessverre ikke være like entusiastisk i min omtale.

Historien er i og for seg grei, Violet Lee blir kidnappet av vampyrer som en del av politisk spill mellom vampyrene og hennes far som sitter i regjeringen i London. Selvfølgelig oppstår det følelser mellom henne og den ufordragelige Kaspar, vampyrprinsen.
Jeg vil ikke si for mye, om noen skulle lese den. Den er ikke dårlig, men jeg synes boka virker litt uferdig. Hun fullfører ikke historieplottet, men nærmest avslutter når handlingen egentlig begynner. Det er jo litt rart. Eller?
Dessuten tar alt så laaaaaaang tid. Snork.


Coveret lover meg at det er den mest sexy boka jeg kommer til å lese i år. Der må jeg nok si at den feilet.
Men ellers en helt ok vampyrbok. Vampyrene er noen rå skapninger som kidnapper, dreper og er voldsomme mot menneskene uten å skjemmes over det. Det liker vi!


Omslag fra Amazon



Ingen kommentarer: