Søk i denne bloggen

30. jan. 2013

Null hull!

Tannhygiene er viktig. Men det er dyrevern også. Og dessverre er de fleste tannkremmerkene ute i butikken testet på dyr. Men det finnes noen unntak, så det finnes håp!
Her kommer mine tips:

Dagligvaren som ligger nærmest meg er Kiwi og Rema 1000. Begge deres billigmerker er dyrevennlige, og absolutt brukbare spør du meg. Smak og konsistens er som vanlig tannkrem, og prisen kan man ikke si noe på! Så både First Price, og Landlord kan absolutt anbefales. Bor du ved en butikk som selger Aquafresh, er denne også bra, jeg personlig er veldig glad i Aquafresh fordi den smaker godt, men de har den dessverre ikke i min nærbutikk.
Bilde: LINK



På Life så jeg at de selger tannkrem fra Kingfisher. Denne er dyrevennlig, og veganervennlig om jeg ikke husker helt feil, men det er jeg ikke 100% sikker på. Men ikke testet på dyr ihvertfall!
Jeg har testet en av denne, men ble ikke spesielt imponert.
Den har ikke såpemidler i seg, som gjør at den skummer. For folk som meg som lett får munnskold, er dette en bra ting. Men den smakte ikke godt, og konsistensen var rar. Men det er verdt et forsøk om du ønsker det.

Bilde: LINK



På mitt nærapotek, Boots, selger de Zendium i flere varianter. Zendium har også lite/ingen såpe, smaker godt og er dyrevennlig! Tannkrem som ikke skummer er ganske rart i begynnelsen, men man blir vant til det. Det viktigste er at tennene føles rene etterpå, og det gjør de med denne. Vinn, vinn!

Bilde: LINK


Etter man har pusset, er det også veldig lurt å bruke munnskyll. Både for å få fluor, og fordi det minsker ising i tennene. De du får kjøpt på matbutikken er fy-fy. Iflg. min tannlege er de først og fremst ikke bra nok, men også fordi Colgate/Listerine etc. er testet på dyr.
På apoteket selger de munnskyllevann fra Flux, og det liker vi for Flux er dyrevenner. Hurra!
Flux fluortabletter selges på Kiwi, men jeg er litt for gammel for det føler jeg.


Bilde: LINK




Da er det bare å finne frem børsten, pusse i vei. Husk å bytte tannbørste hver 3. mnd!


Puss, puss så får du en suss!








Ingen kommentarer: