Søk i denne bloggen

17. aug. 2012

Problemet med ferie

Nå har jeg hatt husmorferie i en uke, og det har vært DIGG! Det er jo alltid godt å ha fri fra slaveinstitusjonen(jobb).
Men jeg merker at ved å være hjemme er det ikke så lett å slappe av 100% Det er alltid et eller annet som burde vært gjort, og når man har et snev av FPS, Flink Pike Syndromet, så må dette gjøres før jeg kan slappe av. Hodet mitt er laget slik at alle ting blir like, både ting som bør gjøres, og ting jeg har lyst til å gjøre. De samler seg opp til en stor haug inni hodet mitt, og peker og ler av meg, og gjør meg stressa helt til jeg får de gjort. Vaske, rydde, hekle, sy, lufte bikkjer, lage mat, lese, sole meg, etc... 

Så i dag har jeg ryddet, vasket, bakt kake og syklet med bikkjene. Etterpå leste jeg i sola og sovnet med god samvittighet :)

Dette hekleprosjektet ligger også på bordet og ler av meg. Det har tatt så lang tid at jeg nesten har mista lysten på å fortsette. Men jeg må vel nesten fullføre. Sukk.


Ingen kommentarer: