Søk i denne bloggen

8. apr. 2013

Hvordan klarer de det???

Skal man klare seg der ute i bloggverdenen, er man avhengig av å ta bilder.
For meg som i hovedsak ikke egentlig selger meg selv, men ting jeg lager og observerer er dette lett. Jeg kan jo bare ta bilde av tingen som er i fokus.

Men alle disse andre der ute, som lever av å selge seg selv hver dag. Hvordan klarer de å ta bilder av seg selv???
Jeg prøvde det i går, men resultatet ble heller dårlig.
Har alle sammen egen fotograf på slep, eller har de alltid med seg kamerastativ når de er ute?
Helt ærlig synes jeg at bare det å be Stian knipse bilde av meg med beskjeden "få med liglossen!" var pinlig nok. Jeg hadde ikke orket å be han holde full antrekksfotoshoot med meg hver dag. Huff.
Og ikke minst, stille meg opp hver eneste dag på verandaen, eller i gata utafor blokka, med stativ, kamera, antrekk, veske og posere i vei. Hallo, kleint!!
Jeg tror naboene hadde dødd av latter. Så selvbevisst er jeg at det hadde jeg bare ikke orket.

Jeg prøvde, som nevnt, å ta bildene selv. Men herreland da, det var vanskelig!
Det var ikke bare bare å prøve å se normal ut, og samtidig prøve å få fjeset i fokus, holde kameraet rett og trykke på avløseren.

Resulatet ser dere under, det var ikke så greit det der...









Så til dere der ute som får det til selv, eller er så tøffe at dere ber noen knipse dere hver dag uten å bli flaue, eller poserer i det offentlige og tør å vise dere ute etterpå.... Kudos til dere! Send gjerne tips på hvordan ta bilde av seg selv....

Ingen kommentarer: