Søk i denne bloggen

26. apr. 2013

Marits Mango Madness

God fredag!!
Endelig helg, og jeg skal på tur og bare kose meg med en herlig vennegjeng.
Håper det blir sol og fint vær, så jeg kan strikke litt i sola med et glass iskaldt hvitvin i hånda. Herlig!
Nå har jeg spist sunt,og ikke rørt sukker hele uka, så da kna jeg nyte noen glass vin med god samvittighet. Hehe.. Det er viktig å kose seg litt også.

Jeg skulle egentlig trent i går, men jeg hadde så sinnsykt vobdt i hodet, så jeg måtte legge meg tidlig i stedet.
Så da tar jeg med meg joggesko og treningstøy, og satser på en joggetur i morgen heller.
Det blir fort mye stillesitting på slike vennehelger, og da er det greit å komme seg ut og strekke litt på beina.

I dag startet jeg dagen med deilig mangosmoothie, det metter faktisk overraskende lenge, Jeg var skråsikker på at jeg skulle bli sulten igjen med en gang, men den holdt sulten døyvet et par timer.

Ingredienser:

1 moden mango
2ss tyrkisk yoghurt
saften av 1 appelsin 
saften av 1/2 sitron



Alt kjøres i blenderen til det er en jevn konsistens. Ha i egnet glass, og ha i neon isbiter så den holder seg kald. Deilig!

Jeg leste på Wikipedia i dag at av alle de søte fruktene, så er det bare mango og kiwi som ikke har noen påvirkning på blodsukkeret. Du får dermed i deg noe søtt og godt, men uten at blodsukkeret skyter i været og så daler igjen etterpå. Jeg synes også at det mettet søtsuget mitt, og holdt det unna ganske lenge.

Skål!





God helg!!

Ingen kommentarer: