Søk i denne bloggen

24. apr. 2013

Sunt mellommåltid

Jeg prøver å spise sunt. Samtidig klarer jeg ikke spise hvis det ikke smaker godt.
Jeg er forsåvidt heldig som har en relativt høy forbrenning, men det betyr også at jeg blir ganske fort sulten etter at jeg har spist. I tillegg blir jeg fortere sulten når jeg spiser ofte. Så det blir jo en evig runddans det der. Hehe..
Det å ha høy forbrenning er heller ikke noe gratispass for å spise hva man vil. Selv om man er slank, betyr det ikke nødvendigvis at man er sunn. Man blir hva man spiser, faktisk!

Da er det greit med et mellommåltid som er sunt, godt og som går fort å lage, for da blir ikke fristelsen til å proppe seg full av usunne ting så stor.
Mitt fantastiske lille mellommålid er så enkelt som speltlomper med fyll!

I dag spiste jeg to stk før trening. Jeg var sulten etter jobb, og å trene på tom mage er bare tullete. Da har man jo inegnting å gå på, og man klarer ikke yte maks.
Samtidig er det dumt å spise masse tung mat, for da blir man tung og daff og kan få vondt i magen..
Men disse fylte opp akkurat passe, jeg ble ikke stinn, og jeg kunne yte på treningen.

Jeg hadde avokado, kalkunskinke og baby leaf salat inni. Men her er det bare fantasien som setter grenser, man kan fylle disse med alt mulig godt!



Vel bekomme!


Ingen kommentarer: